LUXE VYBE vind het essentieel dat haar waardevolle klanten voorzien worden van de juiste benodigde informatie. Hiervoor hebben we een aantal zogeheten ‘Frequently Asked Questions (veel gestelde vragen)’ FAQ, waarin we antwoord geven op vragen over bijvoorbeeld de site, producten en bestellingen. Als u een vraag heeft die hier niet wordt behandeld, neem dan contact met ons op via de chat, telefoon of e-mail.
Bestellingen
Een bestelling plaats je heel simpel door de artikelen in het winkelmandje te leggen. Zodra je klaar bent met shoppen, klik je bovenin op het winkelmandje om je bestelling af te maken. Alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief btw. Je bestelling wordt gratis thuisbezorgd.
Direct na het bestellen ontvang je per e-mail een orderbevestiging. Heb je deze mail niet ontvangen? Misschien is deze in je ongewenste mail/spam terecht gekomen. Kun je de e-mail hier ook niet vinden, controleer dan of de betaling is gelukt. Wanneer er geen geld is afgeschreven van je rekening is de bestelling ook niet gelukt en dien je de bestelling opnieuw te plaatsen. Lukt het bestellen niet neem dan contact op met onze klanten service.
Wil je je bestelling wijzigen of annuleren? Zolang je nog niet betaald hebt, kun je je bestelling nog wijzigen. Maar als je je bestelling eenmaal geplaatst hebt, dan kun je deze niet meer annuleren.
Betalingen
Je kunt betalen met iDEAL, PayPal of ING Home’Pay, gemakkelijk en veilig via je eigen bank. Daar zijn geen extra kosten aan verbonden.
iDEAL is een betaalmethode die ontwikkeld is door verschillende Nederlandse banken om de betaling van online producten en -diensten te vergemakkelijken.
Voordelen van iDEAL:
iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd en veilig je hoeft je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Je kunt iDEAL gebruiken als je internetbankiert bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers. iDEAL is gemakkelijk en snel in gebruik, alle betaalgegevens worden voor je ingevuld en je wordt direct op de hoogte gebracht van de geslaagde betaling. Je houdt controle en overzicht op je betaling, de iDEAL betaling is meteen zichtbaar in je rekeningoverzicht meer informatie kun je nalezen op de iDEAL website.
Ben je een bestelling aan het plaatsen en is je betaling mislukt? Zodra je betaling bij ons binnen is, gaan we direct met je bestelling aan de slag. Maar heel soms gaat er iets mis. In het uitzonderlijke geval dat je betaling vertraagd bij ons binnenkomt, kan het gebeuren dat de levering van je bestelling om die reden een dag wordt opgeschoven.
Heb je betaald met iDEAL, maar weet je niet zeker of je bestelling gelukt is of niet? Controleer of er geld is afgeschreven. Als er geen geld is afgeschreven, dan is de betaling niet gelukt. Plaats de bestelling dan opnieuw. We schrijven nooit twee keer een bedrag af. Is er wel geld afgeschreven, maar heb je nog geen orderbevestiging ontvangen? Dan raden we je aan om even te wachten. Het kan namelijk tot een uur duren voordat wij betalingen binnen krijgen. Als je na een uur nog geen orderbevestiging van ons hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Met behulp van je ordernummer kunnen we je snel helpen. Deze staat altijd bij de afschrijving vermeld.
Het kan gebeuren dat je creditcard betaling geweigerd wordt. De reden hiervan kunnen we niet zien. Geweigerde betalingen kunnen niet worden teruggedraaid. Bij een afgekeurde betaling wordt je bestelling automatisch geannuleerd en er zal niets worden afgeschreven. Wil je toch een bestelling plaatsen? Plaats deze dan opnieuw en kies bij het betalen voor een andere betaalmethode.
Bezorging
Geef tijdens het bestellen aan op welk adres je de artikelen wilt ontvangen. Dit kan je eigen huisadres zijn, maar je kunt ook een ander adres kiezen.
Je betaalt bij LUXE VYBE geen verzendkosten.
Voor webshop bestellingen die je laat thuisbezorgen geldt: bestel je op werkdagen voor 16.00 uur, dan heb je je bestelling binnen 1-2 werkdagen in huis. Deze levertijd is een inschatting. Het kan dus zo zijn dat je bestelling later wordt bezorgd. Mocht je bestelling later worden bezorgd, dan ontvang je hierover natuurlijk een bericht van ons. Soms krijg je tijdens het bestellen al een melding dat er een langere levertijd is en dat betekent meestal dat je bestelling er een werkdag* langer over doet.
LUXE VYBE werkt met verschillende postleveranciers. Bij het afronden van je bestelling wordt er gekeken welke leverancier het snelst is en deze zal de bezorging verzorgen. Hier ontvang je ook een Track & Trace nummer van om je pakket te kunnen volgen.
Is er niemand thuis, dan laat de bezorger een kaartje achter in de brievenbus met daarop verschillende opties:
- Je pakket wordt op een ander moment bezorgd
- Je pakket is bij één je van buren bezorgd
- Je kunt je pakket bij 1 van de service punten ophalen bij jou in de buurt
Na het plaatsen van je bestelling ontvang je twee e-mails. De eerste is een orderbevestiging en als tweede e-mail een bevestiging van de verzending van je bestelling naar de vervoerder. Hierin staat wat er naar je onderweg is en een Track & Trace link. Vanaf dat moment kun je zelf je bestelling volgen.
Geeft de Track & Trace status aan dat je bestelling is bezorgd, maar heb je niets ontvangen? Misschien is het pakket misschien bij de buren afgeleverd. De bezorger hoort een briefje in jouw brievenbus achter te laten met het adres waar het pakket is afgeleverd. Is je pakket daar niet, neem dan contact op met de klantenservice.
Retourneren
Je kunt je internetbestelling binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Om een artikel te kunnen retourneren of ruilen, is het verplicht om je aankoopbewijs te kunnen laten zien. Een geldig aankoopbewijs is je pakbon/factuur die je hebt gekregen bij je internetbestelling. Voor het retourneren geldt dat het artikel onbeschadigd is en niet is gebruikt, dat het in de originele verpakking zit, of dat de originele verpakking wordt meegestuurd. Retourzendingen die hier niet aan voldoen, worden ook niet vergoed. Je kunt retourneren via een lokale pakketservice. Volg deze instructies via onze retour pagina.
Garantievoorwaarden
Het is vanuit de wet bepaald dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. Hier is geen vaste termijn aan gekoppeld. Dit hangt af van de gebruiksduurverwachting bij de aankoop. Van sommige artikelen mag meer worden verwacht dan van andere artikelen. Als je een artikel hebt gekocht dat binnen de toepasselijke garantietermijn niet goed functioneert, dan zoeken wij zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Bijvoorbeeld door het artikel te vervangen of geld terug te geven. Je kunt je klacht in dit geval melden bij de klantenservice. Is het probleem veroorzaakt door je eigen schuld, of heb je het artikel normaal gebruikt maar is het gewoon versleten, dan heb je geen recht op vervanging of teruggave van je geld.
Daarnaast geeft LUXE VYBE aanvullende fabrieksgarantie voor een bepaalde tijd. Deze aanvullende garantie staat vermeld bij het artikel. Voor de meeste horloges geldt een aanvullende fabrieksgarantie van 1 jaar.
Lees a.u.b. in het garantieboekje goed na, wat precies door de garantie gedekt wordt. U moet altijd het garantieboekje en -kaarten goed bewaren ingeval u ze onverhoopt nodig mocht hebben. In het algemeen dekt de fabrieksgarantie defecten, die zich voordoen in materialen en het uurwerk. De fabrieksgarantie dekt geen schade door normaal dagelijks of overmatig gebruik of misbruik aan de armband, aan aanhangsels of aan het glas. Ook wordt waterschade niet gedekt, indien het horloge niet is gebruikt volgens de door de fabrikant gestelde richtlijnen. De garantie dekt niet de levensduur of het vervangen van de batterij. De garantie wordt gewoonlijk ook nietig verklaard, indien onbevoegde reparaties zijn uitgevoerd door iemand anders dan een erkende handelaar van het merk. Meer over garantievoorwaarden vindt u hier.
Als verkopende partij zijn wij onverminderd verantwoordelijk voor de wettelijke garantie op onze producten. In het geval u een horloge wilt terugsturen om onder garantie gerepareerd te worden, verzoeken we u contact met ons op te nemen. Na ontvangst controleren we het horloge en bepalen we of uw klacht onder de garantie valt en zo ja, dan zullen het horloge naar de fabrikant sturen. In het geval, dat we denken, dat het niet onder de garantie valt, zullen we u dat zo snel mogelijk laten weten. Meestal is de reparatietijd rond de 4-7 weken, dit ligt aan de beschikbaarheid van de onderdelen.
Wil je weten wat je moet doen als er een veiligheidswaarschuwing of terugroepactie is voor een artikel wat je hebt gekocht? Bij LUXE VYBE staat de kwaliteit van onze artikelen natuurlijk voorop. Helaas kan het voorkomen dat een artikel toch niet voldoet. We maken hier direct melding van, zeker als het gevaarlijke situaties kan opleveren. Bij een terugroepactie of een belangrijke veiligheidswaarschuwing kun je het artikel terugsturen naar LUXE VYBE en krijg je het aankoopbedrag terug. Er kunnen ook tijdelijke meldingen staan waarvoor geen terugroepactie is.